Nowy tryb w LoL! Teamfight Tactics!

Potyczki taktyczne (Teamfight Tactics) to dla niektórych nowa gra od Riotu,

a nie tylko nowy tryb. Jest to gra strategiczna 1 vs 7, polegająca na stworzeniu własnej drużyny, z różnorodnych bohaterów, tak aby razem bylin niepokonani Jaki jest cel? Oczywiście celem jest wygrana, a osiągnąć możnaj jąza pomocą pokonania reszty przeciwników, więc po prostu trzeba nie przegrywać wydaje się być to proste, ale stawienie czoła, aż 7 przeciwnikom może wydawać się trudnym wyzwaniem.

Zdjecie 4

Gra działa na zasadzie rund, w której zdobywasz bohaterów przez ich kupienie, lub zdobycie, a wszyscy bohaterowie tej samej klasy, lub z tej samej frakcji,zdobywają bonusy! Bohaterów można również ulepszać, za pomocą nich samych, tak zawanych "powtórek", więc jeśli masz 3 poostacie Zeda, to możesz połączyć je ze sobą, warunkiem jest, że muszą mieć wszystkie ten sam level, a maksymalnie można osiągnąć 3 level bohatera.

 

Gra zaczyna się od wyboru bohatera, na wielkim placu. Każdy ma szanse na zebranie jednego bohatera, więc warto się śpieszyć, żeby nie zabrali najlepszych! Następnie pojawiają się 3 wave (fale) minionów, które należy pokonać, za pomocą zdobytego bohatera. Za każdy wave i każdą walkę z przeciwnikiem doostajemy pieniążki. 

Zdjecie 5

Następnie chwila czasu, pozwala kupić bohaterów i pozwala również na ustawienie ich na polu, po to by w końcu zmierzyć się z trzema przeciwnikami, oczywiście pojedyńczo a po każdej walce, nasi martwi bohaterowie się odradzają, a żywi odzyskują pełne zdrowie. Więc, gdy po tych cieżkich walk, kurz opadnie znów na arene, teleportujemy się na na wielki plac, by znów wybrać jednego z dziesięciu bohaterów, lecz tym razem, pierwszymi z możliwością wyboru są osoby, z najniższym poziomem punktów (ranking widać po prawej stronie).

 

Znów dostaję się chwile na roszady czy inne zmiany na swoim polu, po to by zawalczyć z dwoma przeciwnikami i jednym neutralnymi skalniakami. Dalej po niezbyt trudnej walce z neutrlnymi potworami czekają nas 3 walki, z już trudnymi przeciwnikami. Systeam następnych walk wygląda:

Wielki plac,

1 Walka z normalnym przeciwnikiem,

Wilki,

3 walki z normalnym przeciwnikiem,

Wielki plac,

Walka z normalnym przeciwnikiem,

Raptorki,

3 Walki z normalnym przeciwnikiem,

Plac,

1 Walka z normalnym przeciwnikiem,

Smok,

3 Walki z normalnym przeciwnikiem,

Wielki plac,

Walka z normalnym przeciwnikiem,

Wave.

Oczywiście widac w tym zależność, jak często jest walka pomiędzy bohaterami, a stawaniem na placu. 

Gra się kończy kiedy jeden z dwóch ostatnich graczy straci resztkę punktów, a wygrywa oczywiście ostatni zawodnik, niezależnie od swojej ilości punktów. 

[screen tabeli wyników] 

 

Teraz nasuwa się ważne pytanie, czy Teamfight Tactics będzie sprawiedliwą grą? Oczywiście, że nie. Odpowiedź nasuwa się od razu, gdy zastanowimy się nad sposobem jej działania, a konkretnie losowemu zdoobywaniu bohaterów i przedmiotów. Za to plusem jest, że żadna osoba nie może naszej rozgrywki zepsuć, jak to się czasem zdarza na Summoners Rift, nikt nie nafeeduje przeciwnika, bo się po prostu nie da. To właśnie uspokaja po możliwej porażce, a z każdej walki i każdej rozgrywki można się czegoś nauczyć, nawet przypadkiem dostrzec jakieś mocne połączenie klas postaci, lub tego rodzaju taktykę. 

 

Należy pamiętać, że styl gry powinno dostosowywać się do swoich kart z bohaterami! Oczywiście nie powinno zapominać się też o tym że niktórzy bohaterowie są silniejsi od innych i nawet tu istnieje meta, która wciąż będzie się zmieniać wraz z patachmi.

 

Oto klasy postaci, pochodzenie i możliwe do złożenia przedmioty.

Zdjecie 1

Zdjecie 3 

Zostawiam linki do grafiki ściągawek, gdyby ktoś chciał mieć do nich szybszy dostęp:

https://pbs.twimg.com/media/D9XTy90VUAAUtRO.jpg

https://pbs.twimg.com/media/D9XTpxnUYAElmfp.jpg